11 oct. 2013

Morgonfunderingar kring äckel (dock ej endast).

- Sondage, Frankrike. 25% av väljarna väljer Front National, extremhögern. En mätning är en mätning som är en mätning och de stämmer sällan med verkliga val, men.
- Alain Delon hejar och hans barn sörjer. "Han borde koncentrera sig pâ att göra filmer och inte improvisera sig som varandes nâgon slags politikanalytiker" skrev hans son i ett SMS till TV-nyheterna efter att ha hört faderns uppmaning till FN-röst efter att tidigare under hösten hört honom mena att han visst hade flera homosexuella kompisar som han respekterade, men samtidigt var övertygad om att de kunde botas.
- Valpen har inte väckt oss pâ hela natten. En liten seger för valpen men en stor för mänskligheten. Dock ligger det en hög pâ köksgolvet. Min frâga är: hur mycket kan komma UT när sâ lite gâr IN? En ekvation jag ej fâr ihop och fascineras över. Ungefär samma trevnadsgrad som ovan tvâ punkter.
- Munro, nobelpris. En av hennes novellsamlingar tillhör den lâââânga rad av ârets icke utlästa böcker som jag lagt ifrân mig med en suck. Fel ände? Dâligt översatt? Ni som ÄLSKAR hennes böcker likt Peter Englund tydligen gör - vad skulle ni rekommendera som inkörsport?
- Nu: Promenad.

2 commentaires:

  1. Jag har läst Munros senare böcker; Kärlek, vänskap och hat, Nära hem och För mycket lycka. Och ja, fantastiska. Särskilt på engelska (jag har läst en av dem i översättning och den förlorade en hel del i jämförelse).

    Men å andra sidan så kanske du inte ska lita på mig...jag har ju en allmän svaghet för Kanada och det mesta som är kanadensiskt.

    RépondreSupprimer
  2. Kära J., jag litar ju Helt pâ dig!! Jag ska mao göra inköp pâ engelska. Vilken skulle du ta först eller endera av de tre?

    RépondreSupprimer