25 sept. 2011

Länk till en länk till en länk - länktips.

När man har tid att sitta som jag just gjort, dâ kan man ibland hamna pâ de mest överraskande ställen - och ramla över de för stunden mest träffande bilder.

Igâr, tack vare Hannas kommentar nedan hamnade jag pâ hennes fina blogg Darjeling tack - som ni hädanefter finner nere i min blogglista - och därifrân hamnade jag nâgot senare vid Audrey Hepburn Complex, - som ni ocksâ finner nere i blogglistan - där vem som helst kan spendera en bra stund och genom att lâta ögat vila pâ diverse fröjder glömma att världen utanför existerar (för ett tag). Det var där jag fann dessa.


Och igâr klickade jag mig vidare till The Sartoliarist - där jag fann det här: On the street in Milan... Late bloomer:


Ett Marimekko-vant öga igenkänner genast Lumimarja i rosa, stiligt ihopskräddat till... en mansbyxa!

6 commentaires:

  1. Men så sjukt snygg människa!!!

    RépondreSupprimer
  2. Inte sant?! (Byxan gör mannen, hehe).

    RépondreSupprimer
  3. Tack för tipset! (Nej, inte på byxorna. Men väldigt fina bloggar. Och The Sartorialist behöver man ju bli påmind om då och då.)

    Är dom inte lite tajta, byxorna? För det där är väl inte trikå? (Ett tyg jag tittat på mer än en gång för gardiner, i annan färgställning, men har insett att det får bli på andra sidan den här ekonomiska krisen)

    RépondreSupprimer
  4. Haha - jo, tajtheten tillhör nog looken! mycket riktigt ej trikâ - och i denna nyans dessutom relativt tunt bomullstyg (sâ han använder nog strykjärnet flitigt dessutom, pojken!).

    RépondreSupprimer
  5. Tack! Jag gillar verkligen Audrey Hepburn Complex, (bästa namnet för övrigt), och brukar hänga där för vederkvickelse och för att insupa den där speciella stämningen som råder där.

    RépondreSupprimer
  6. Hanna - jag hâller med om bâde namn och stämning! (Bästa insupandet är förmodligen att lâta nâgra dagar gâ och fâ flertalet bilder samtidigt?).

    RépondreSupprimer