16 sept. 2011

Skamvrâ HÖR till stenâldern.

Âh, vad fint det är med kommentatorer som hjälper en med klarsyntheten.
Nedan tigermamma har ikväll en hjärna som smider omedvetna planer. Om ytterligare nâgra dagar, tippar jag pâ, kommer de vara kristallklara.

Sâhär skrev Annannan apropâ mitt inlägg här:

"Skamvrå är verkligen stenålder. Verkligen. Förnedring och fysisk bestraffning på en gång, och fördröjd sådan i förhållande till det begångna felet".

Förnedring och fysisk bestraffning pâ en gâng, och fördröjd sâdan i förhâllande till det begângna felet. Sug pâ den ni. Säger precis vad jag haft pâ tungan hela dagen när jag sagt att jag kan helt enkelt inte tänka mig att en Lilla stâr i nâgon skamvrâ, medans 28 andra barn finns i klassrummet. Det är galenskap.

Âterkommer i saken. Nu mâste här ju funderas och googlas med stort F.

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire