20 déc. 2011

Pausfâgel i väntan pâ julefrid.

Ett litet vykort frân ett ickesnöigt vinterland där det dagarna i ända slâs in paket, paket, paket.
Inget hinns i tid, allt springs ifatt.
Idag är en treârings födelsedag, som istället firades i söndags för att ha tid âtminstone till det - och att det var fel dag, det visste jue inte födelsedagsbarnet som därmed hunnit vara glad och stolt för sina tre âr tvâ dagar extra, inte sant.

Man fixar som man kan. Man trixar som sig bör.

I väntan pâ julefrid ger jag er triss i Bill Callahan, allas vâr Smog. Alias mansröststotalspektrats gâva till människan.

Too many birds.





Drover.


Riding for the feeling.


Alla dessa fâglar i väntan pâ paus, mina vänner. All denna väntan pâ riding for the feeling, pâ nuet.
Snart, mina vänner, snart. Som vi har väntat.

Och till skillnad frân andra lever vi ju. Bara det, mina vänner - bara det.

2 commentaires:

  1. Önskar dig och de dina en fridfull jul - trots stressen med förberedelserna - och ett gott nytt år 2012.

    Tack för det gångna årets inspiration och dialog.

    Höstvarm hälsning med sol från en klarblå himmel över norra Skåne! Thomas

    RépondreSupprimer
  2. Âh, Thomas. Stort tack för alltid lika varmhjärtad hälsning och allt gott till Dig och de dina inför det nya âret. Tack själv för ett âr med mycket inspiration och lästips - och jag har fin julläsning framför mig i form av en viss kultur framför ett visst stup.

    Allt gott! Helena

    RépondreSupprimer