5 oct. 2012

J'en ai marre !

Mais j'en ai marre de dormir !, sa hon, när klockan var fem och jag förklarade att det inte alls var dags att gâ upp än och att vi var tvungna att sova mer.
Jag har NOG av att sova!, grâten kom, jag vill se en film, sätt pâ en film och gâ och lägg dig du!

Vilket jag gjorde. Och förmanade att sen var hon tvungen att gâ och lägga sig och att om hon ville kunde vi göra undantag och hon kunde fâ sova hos mig.

Ännu en av dessa situationer du aldrig tror du kommer uppleva.
Ett av dessa alldeles för tidiga möten där en förtvivlan möter en total stenstod av sömnbrist som inte orkar vare sig brâka eller sätta emot, nâgonstans runt där gâr min gräns om vad som är värt att brâka om  och sätta emot.

Hon gick och la sig en stund mellan kvart över sex och kvart över sju och var givetvis astrött när vi lämnade hemmet.

Mais j'en ai marre de dormir !
Jag har aldrig marre av att sova.
Som tur är aldrig hon heller när det handlar om normala morgnar.
Annars doge vi.

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire