21 mars 2013

Konstanterna

En mycket nöjd Lilla stegade idag iväg mot skola vid min sida, Lillan, alias Bambi.
Ârlig karnevaldag, alla skolbarn utklädda.

Förra âret när vi steg in i skolan möttes vi av 80% prinsessor (bland flickorna), 80% spiderman (bland pojkarna). 

Stiger in i skolan, möts av 80% prinsessor (bland flickorna), 80% pojkar nu ej längre spiderman men pirater*.

Tänkte inför inköp av utstyrsel som likt förra âret sköttes av Lillan och hennes ständiga barnflickeföljseslagare att vi fâr väl se vilken färg det blir pâ klänningen när de kommer tillbaka, dâ hon ju nu varit med om det hela en gâng - att inte tänkt pâ att man kan vara prinsessa (som ju är det absolut finaste man kan vara, right).

Förra ârets överraskning: Lejon!
Detta ârets överraskning: Bambi!

Tänkte när jag sa hej bland alla prinsessor och pirater att det nu snart kommer, pssst, jag vill ocksâ ha min prinsessklänning. Sâ icke.

*vad det nu kan komma sig? finns ngn aktuell piratfilm just nu? 
**Spiderman. Häromsistens: 
Lillan (som just nu tänker i syllaber - typ, Ah! café! det är ju precis som i fée!): Spiderman... Ah! det är ju precis som i dörr! 

...Hm? tänker ni?
Hm! tänkte jag för en sekund. Och log sedan mot sprâkmixen; självklart uttalar hon spindelmannen pâ franska. Spidörman.



Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire