24 mars 2013

Han är överallt!

Artikeln är twittrad om sâ flitigt att statistiska beräkningar menar att samtliga svenskar med twitterkonto fâtt den länkad.
Pâ ett dygn, 500 000 läsare pâ DN.

Dessutom mycket välskriven.

Jonas Hassen Khemiris artikel och dess genomslag ger oss flertalet anledningar att jubla.
- Att liknande debattfrâga fâr sâdant genomslag
- Att en ung, svensk författare ligger bakom den
- och därmed ger en mâlande bild av problematiken ocksâ till alla dem av de twitter/länknâdda som inte funderat sâ mycket över saken, konkret sett
- Att det ger oss ytterligare ett bevis pâ internets främsta framsidor och potential

Artikeln blir pâ nâgot vis än mer tragisk som vittnesmâl när man sedan tittar pâ fotot och tänker att den där Jonas Hassen Khemiri, han hade ju kunnat vara precis vilken banal fransk fransman som helst.

Dvs. Hur ser vardagen ut för alla dem med än mer blatte-utseende, som vi alla säger, lite till mans?

3 commentaires:

  1. Mais oui, han är fin. Gick i samma klass som jag på Universitetet. Just som hans första bok kom ut. Läste du: Ett öga rött.

    Artikeln läste jag först nu, fastän jag länkade till en annan text av honom i veckan.
    Och att han först nu tömmer ur sig detta: Ibland är det bra att vänta tills tunnan är full...eller vad man ska säga. I alla fall - det gläder mig att detta sprids.

    RépondreSupprimer
  2. Godkväll nattuggla (nummer 2). Vet du, jag har det röda ögat och mâste ta mig för men har än ej etc.
    Ja, fint med liknande spridning. Fint ocksâ att just ni tvâ fick vara nära pâ Universitetet, tycks det mig!
    Sov gott!

    RépondreSupprimer
  3. Gläder mig också att detta sprids och uppskattas av så många !

    RépondreSupprimer