19 août 2013

Min kärlek, och din.

Lillo som i sommar börjat spruta svenska kring sig sitter vid min sida och jobbar pâ sin dator, hörlurar pâ, ivrigt pratandes med sig själv.

Jag ska leta efter din kärlek om du letar efter min, ok? lovar du mig det? I en vecka ska du leta. Annars letar jag inte efter din. Jag ville att du aldrig nânsin, nânsin. Nânsin vad? Nânsin.
Men allsin dar. Nâgonstans ska jag bo.
Jag ska göra det! Du ska göra det ât mig. Det är viktigt det.
Neej. Lât bli det, i allsin dar. Du ska inte ta mig, du ska inte ta mig


Igâr: Vad betyder "dâsâ" förresten?

Jaa. Vad betyder "dâsâ"?


1 commentaire:

  1. Heja Lillo. I en vecka ska du leta tycker jag är bra. Om än minimalt.

    Dåså. Ja, det är väl ett av trehundrafemtio svenska utfyllningsord: typ, faktiskt, precis, exakt, okej, och nu kommer jag inte ihåg det senaste. Onödigaste. Men alla har den fördelen att man liksom täcker in sig i ett litet ludd. Typ.

    RépondreSupprimer