17 août 2013

När en tur i bilen kan ge frukt

Ofta när jag är hemma i Sverige (vilket är en felskrivning i dubbel bemärkelse, felanvändning av ordet "ofta" då det inte är ofta jag är i sverige och inte ofta jag gör följande, men#).

Då händer det i alla fall att jag sätter mig sent på kvällen i bilen, ensam, tar en tur och sätter på radion, för jäklar vad oslagbart det är med musikkoll på random P3 program.

Sist det hände var i julas, jag tog ingen tur i bilen men nöjde mig med att sitta kvar i bilen efter en sen hemkomst, radion på, instängd i min ensamhetoch utanför var det snö.

Det samtalades om bubblare på vet ej vilken amerikansk musiklista, förra årets musikâr sammanställdes och året som komma skulles givna stjärnor.

Noterade på en liten lapp, lade i plånboken, kollade upp på nätet väl tillbaka i mitt vanliga liv och köpte hem bland annat detta.

Omvärlden gav dem* rätt. Det visste säkert alla som lyssnade pâ programmet utom jag - förmodligen rörde det sig kanske till och med om en av de berömda inslagna redan öppna dörrarna.

Det svänger, katten.




*här borde alltsâ journalisternas namn stâtt, men missade dem.

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire