21 mars 2015

Axplock och läsprogram. Femstesgmetoden. (Vy frân min utsiktsspot).

Den saliga blandningen.
Je suis fou de toi - Paul Valérys stora kärlek, ett satans kvinnoporträtt av advokaten, förläggaren och sâ mycket annat Jeanne Voilier.
Ecrire lire et en parler - Urval intervjuer med diverse författare frân av Pivot - Yorcenar, Kundera, Borges, Soljenitsyn.
Kehlmanns senaste i fransk översättning: Les Friedland. Pâ tyska: F.
Charles Lindbergh, hans dagbok - Mon avion et moi. Mitt flygplan och jag. (Mitt eget Oidipus - en far som sportpilot med samma namn - flygplansmotorn, för alltid ett av mina favoritljud).
Lydie Salveyre. Hannah Arendt om Walter Benjamin. Richard Ford. Linda Knausgârd - bara för att rätt skall vara rätt, pâ nâgot vis.


Vyn frân min utsiktspunkt är god.

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire