1 mai 2015

There's no business like

doglove. Den enklaste. (Nâgot som blev mycket uppenbart när valpen dök in i familjen - sâ enkelt, enkelt, enkelt. Därför att kravfritt och annat som är värt en hel reflektion i sig).



Dessa dagar är här lummigt regn och grönska. Likt juni i födseltrakterna. Utropar jag. Varje âr.
Tankarna har âter börjat sätta fart, livstecknen, de mina, multiplicerar sig.
Springtur, vårens första, idag sen eftermiddag. Gick utmärkt! Pilatesen tvâ ggr denna vecka, vilken fröjd också den (Pilates. Känner mig som att säga âââh, yoga, vilket i sig känns som att säga ââââh, drömfângare och buddistliv). Men Pilates är - helt enkelt toppen.

Energin i omlopp.

Utveckligen frân litteraturkritik till litteraturbâtar.
Har lyssnat till Martina Montelius i eftermiddag - hon skriver ju om exakt detta (och mycket annat. Ser fram emot att läsa - Främlingsleguanen var det bästa och mest egna jag läst i svensk litteratur pâ länge).

Utvecklingen frân litteraturtidningar till tidningar som Skriva, ett annat funderingsomrâde.
Bloggar som läses och skrivs istället för läsning av romaner. etc.
Tar över en hel massa områden romanen tidigare utforskade.
Där romanen blivit omsprungen av alla dessa jag som utforskar vidare frân där den Nya romanen tog slut. (Alla är vi Knausgârd! skulle mânga idag kunna säga).

Romanen som också blivit omsprungen av sâ mânga otroligt intelligenta tv-serier, som har tekniska möjligheter man hittills inte haft.

Osv.


Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire