23 juin 2011

I otakt

Det blir en väldigt konstig känsla i skallen när man överallt i bloggar man följer dessa dagar läser:
"Semesterstäng!", "Äntligen ledigt", "Semestern inledd".

När världen runt omkring en gnetar pâ i en mânad till i full fart. Och man själv med den. (Även fast semester helt semester det sällan blir med tvâ jobb, minst, sâ sant).

Midsommar?!

3 commentaires:

  1. Men då kan du tänka på att semester i Danmark (har jag till min förvåning fattat) betyder termin.
    Och likaså i EU-sammanhang, har jag alldeles nyss fattat.
    Känn dig Kosmo, med andra ord.

    RépondreSupprimer
  2. Vi är ju fler som känner så... Och jag har en svensk samarbetspartner som går på semester vid sommarlovsstarten och återkommer vid skolstarten och inte är tillgänglig dessemellan. Det har jag inte hör talas om söder om Bryssel.

    RépondreSupprimer
  3. ô que si - semestres, det fungerar även här, men konstigt nog känns det inte uppiggande...!

    Intressant, annannan. Inte jag heller - dock fick jag höra häromdagen att scania frankrike stänger sin produktion under juli för att matcha den svenska semesterperioden... Vilket självklart undviker 2 mânaders halvfart de övriga fâr stâ ut med.
    Och "inte tillgänglig dessemellan" har jag heller inte hört talas om i mina närmre kretsar. Men kanske en frâga om läggning?

    RépondreSupprimer