14 juin 2011

Sommarpratare - Grattis Clara!

Nej sâ trevligt - precis vad som behövdes en dag dâ irritationen gâtt in i sin konkreta huvudvärksfas: Sommarpratarna är klara och offentliggjorda (vilket ni väl kanske redan sett, men har ni det inte - nedan lista).

Spontana kommentarer: Mycket sport i âr, väl? Och politik, väl? Lite för lite författare och regissörer för undertecknads smak, men dra pâ trissor: Knausgârd! Det ser vi fram emot. Och extra stjärna till uppstickaren Clara Lidström - för jag antar att jag inte gissar fel pâ om jag tror det är UnderbaraClara det rör sig om?

Ser ni nâgon i listan man som utlandssvensk och därmed lite borta absolut inte bör missa? Och varför?

Och man kan ju bara inte lâta bli att fundera kring önskelistan av alla över nästa ârs talare - och ni?


JUNIMark Levengood
Torgny Lindgren
Clara Lidström
Göran Gudmundssom
Jason ”Timbuktu” Diakité
Maria Wetterstrand

JULI
Thomas Johansson
Henke Larsson
Beate Grimsrud
Nanne Grönvall
Ville Virtanen
Sylvia Schwaag Serger
Sven Nylander
Karin Broos
Jonas Jonasson
Freddie Wadling
Carl-Gustaf Wachtmeister
Gustaf Hammarsten
Dilsa Demirbag-Sten
Lars-Eric Aaro
Ulf Brunnberg
Ann Petrén
Carl Bildt
Anna Kåver
Martin Fröst
Monika Nyström
Sara Stridsberg
Fredrik Gertten
Babben Larsson
Jan Carlzon
Lars Ohly
Pia Sundhage
Kjerstin Dellert
Claes Hultling
Olof Wretling
Helena Bergström
Barbro Lindgren

AUGUSTI
Birgitta Ohlsson
Leif Mannerström
Alice Bah Kuhnke
Owe Wikström
Patrik Sjöberg
Yukiko Duke
Håkan Juholt
Vicky von der Lancken
Daniel Adams-Ray
Cecilia Forss
Barbro Osher
Johan Wester
Cecilia Uddén
Karl Ove Knausgård
Ubah Musse
Ann Olivecrona
Bengt Palmers
Gina Dirawi
Petra Marklund
Ghita Nørby
Leif GW Persson

3 commentaires:

  1. Jag avstår nog både Carl Bildt och Håkan Juholt. Politiker som är mitt uppe i sin gärning får vara för min del.

    Efter att jag fallit handlöst för Ingen bor i skogen måste jag absolut lyssna på den här
    http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=2071&artikel=4548997

    RépondreSupprimer
  2. Jo, jag med, avstâr nog bâde Bildt och Juholt. Men missar inte Stridsberg och Knausgârd, troligtvis heller inte Fredde Wadling, Henke Larsson eller Pia Sundhage heller. Näst siste tycks mig ytterst intelligent, sista den unga fotbollsspelande Fransyskan's hjältinnor (en av dem).

    RépondreSupprimer
  3. Torgny Lindgren och Beate Grimsrud ska jag försöka fånga, och Olof Wretling. Sen finns det nog en hel del som jag kommer att lyssna på om radion råkar stå på. (eller ladda ner om jag kommer mig för)

    De jag inte alls har lust att lyssna på - men vem vet, jag kan ju ha dunderfel - är Ulf Brunnberg och Kjerstin Dellert.

    RépondreSupprimer