17 juil. 2011

Las trovas maliciosas

Octavio Mesa. Oh.

<object width="425" height="349"><param name="movie" value="http://www.youtube-nocookie.com/v/v8sdp9bac-s?version=3&amp;hl=fr_FR"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube-nocookie.com/v/v8sdp9bac-s?version=3&amp;hl=fr_FR" type="application/x-shockwave-flash" width="425" height="349" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true"></embed></object>


Hann skriva och sjunga tusentals sânger under levnanden.
La puteria är en annan av höjdarna, tyvärr ej tillgänglig (men med en bildsvit, ja).

Och själv fattar jag fortfarande inte varför youtube trilskas med mig. Inte ens efter modellbyte pâ bloggen.

8 commentaires:

  1. Hej o hå, menar du att vi ska klistra in den långa länken?
    Eller har din visning flippat ut.
    Jag är i alla fall nyfiken på vilken sångare du valt, eftersom jag inte känner till honom.
    Just ny lyssnar jag mest på Nick Drake, som du känner till, däremot.

    RépondreSupprimer
  2. Min mening var att den skulle visas här, tack vare den lânga länken, dvs, ja, min visning har totalt flippat ut och jag fattar ingenting!

    Nick Drake och Octavia Mesa - 2 motsatta sätt att ta itu med melankolin? (Gäller bâde artisterna och dess âhörare).

    RépondreSupprimer
  3. Nu är det ju inte så att jag på något vis identifierar mig med Nick Drake; tvärtom - jag är en enorm överlevare; men jag har just hittat ND, och tycker förstås som med så många andra sångare av den graden att det var sorgligt att hans liv blev så kort. Han är hypermusikalisk, och den rösten...say no more, no more.
    Nu ska jag kolla Octavio Mesa någonstans där det fungerar, ärhrum ähum.

    RépondreSupprimer
  4. Själv identifierar jag mig med bägge...!
    Ska försöka fâ till en bättre länk, lovar!

    RépondreSupprimer
  5. Inte trodde jag att det fanns en Nick Drake i dig, du frejdiga varelse.
    Eftersom jag är urusel på spanska förstår jag ju inte heller vad den där Octavio Mesa sjunger om, vilket genast ger mig mindre.
    (Har kollat You Tube)

    RépondreSupprimer
  6. Det vi kallar den berömda nätliga illusionen?
    Lât oss säga att Mesa sjunger mycket om hur fâ dagen att gâ utan att drunkna i sig själv och alla dessa flickor och alla dessa flaskor?

    RépondreSupprimer
  7. Känner att jag just reducerade Mesa lika mycket som jag skulle göra om jag sa att man om Drake kan säga att han är en baddare pâ att blanda fin röst, gitarr och strâker till en fantastisk romantisk kompott.

    RépondreSupprimer
  8. Ja, det är jag glad för att du inte sa - om Nick Drake ;)

    RépondreSupprimer