22 oct. 2011

Drive ända in i.

Förstâr fortfarande inte hur vi hamnade där och känner mig mycket onyanserad till mods. Hur i fanders kan man ge kamerapalmen när det handlar om att filma sân skit? (mao, de mâ vara de snyggaste vinklarna ever, formen kan aldrig kompensera en botten som inte ens finns). Bah.

Onyanserad och irriterad, skall tilläggas. Tycker inte om att ha en känsla av att ha kastat om sâ en och en halv timma i soptunnan.

6 commentaires:

  1. Drive! (även här översätts allt färre titlar...!).
    Och denna morgon känner jag mig mindre aktivt negativs, dvs den försvinner ur en pâ tre röda - samtidigt tänker jag att det är just det som irriterar mig: estetiskt vâld, där salen skrattar för ett krossat huvud. Överreaktion eller ej, jag lyckas bara inte vare sig köpa det eller lâtsas att det regnar.

    RépondreSupprimer
  2. Jag är också otroligt färdig med våld! Särskilt efter att ha sett för mycket TV under ett år. Det kommer så mycket svart ur den där apparaten. Så, med frivillighet, bör man väl söka upp det ljusare, eller djupare, eller nåt?
    (Jag vet fortfarande inte vem som gjort filmen, men jag googlar,säg inte att det är Tarantino som gått lös igen...?)

    RépondreSupprimer
  3. Aha, just nu såg jag att det är Nicolas Winding Refn som gjort filmen. En av de allra svartaste danska regissörerna...

    RépondreSupprimer
  4. TV har ej funnits i detta hem de senaste sju âtta âren, inte bara för mycket vâld, för mycket annat med, för mycket kort och gott, helt enkelt...

    Tarantino har âtminstone ett visst mâtt av humor (även om jag hâller med om att det finns ett klart släktskap och en liknande frâgeställning ocksâ vad gäller honom).

    RépondreSupprimer
  5. TVfri var jag förr i många, många år. Reflekterar starkt över att återgå till det...
    Men Tarantino, tja, hans humor, den är väl lite sociopatisk ändå ;) Ska man välja, och det behöver man ju vid gud inte, så föredrar jag Bröderna Cohens, också rätt konstiga humor.

    RépondreSupprimer