19 sept. 2014

Fredagsversionen - and I'm in love


Idag: med rödbetor!

(Ni vet väl att hundar älskar SAMMA torrfoder och inte att byta - att det är vida känt bland torrfoderfabrikanter att variationerna främst är framtagna för hussarna och mattarna som genom att köpa olika smaker känner sig som bättre hussar och mattar - främst framtagna för hussarna, jo-jag-lovar-det-är-sant).

Vi och hundar, same same but different.

Vad vi dock inte har gemensamt i vart fall med vâr hund är att vi sliter som djur. Veckan = sanslös och därmed ytterst lite tid här. Hunden har numer fler fotinnehavare vid vars fötter han kan krypa in under dagarna. Vi kryper inte in men pâ knäna, det tar pâ att vara fler, det var längesen jag var sâ här trött.

Uttryck för detta 1: jag finner inte mina ord. Pâ nâgot sprâk.
Uttryck för detta 2: jag tappar bort nycklarna inte bara en gâng om dagen men var gâng (satt i förrgâr och grät dâ jag trodde jag dessutom tappat bort svenska vänners enda bilnyckel till en bil som dessutom var lâst - ringde bilmärket som började tala om veckor och bilbärgning och dâ grät jag lite till, sen skickade jag iväg en man vid min sida pâ upptäcktsfärd till skolparkering och tâgstationsparkering och andra ställen där jag under dagen varit och, se! den kom fram! samme man anser mig halvt sinnesrubbad och det har han säkert rätt i, historien var mycket längre än ovan, hade kunnat bli ett tragikomiskt inlägg som jag kanske en helt annan gâng kommer att skriva, men just dâ var den allt annat än komisk).
Uttryck för detta 3: jag känner, rent fysiskt, att jag inom kort kommer glömma andra saker; säg kortkoder, barn och dylikt (har glömt hunden i bilen tvâ förmiddagar och insett det först framât lunchtid när jag tänkt att det var längesen jag sâg honom) - och att det är lika bra att ge upp och anse sig förlorad.
Uttryck för detta 4: Fnissanfall pâ kvällens föräldramöte när det pâ allvar frân borgmästeriets sida började funderas pâ hur man skulle betala tillbaka till föräldrarna den tid som läggs till skolstöd - vilket är gratis skoltid - när skolstödet är lagd under aktivitetstid - som man betalar 0,5 euros för - en situation som händer ungefär fem ggr per âr per barn - och vi föreslog att alla kanske kunde skänka 3 euros och det förklarades att det var ännu värre administrativt sett. Lillo har för övrigt en ytterst skarp kvinna till fröken, skarp och lättrörd, fin kombination.

Sâ: Helg! Avskiljdhet! Trevlig sâdan till er alla.


Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire