26 avr. 2012

"Jag umgâs inte privat". - Se-tips.

Jag proffsumgâs ju".
Runt minut 43. Jamen, hon uttrycker ju med version utvecklad precis varför jag inte har haft nâgra vinglas ju! (tiden, prioriteringarna, uttrâkningen).

Linda Skugge.

Kontrollbehov och frihet som levnadsmotto.

Fâ har hennes transparens och ärlighet och jag älskar den. Och hennes effektivitet och egensinnighet. Och jag älskar att en som Stig Larsson ser hennes influens och styrka, likt jag föraktar sättet pâ vilket det är sâ lätt att förakta henne och att sâ mânga hoppar pâ det tâget. Min syster (ha!). ("Ha" dâ endast för jag är sâ lite systerlig i den meningen sâ det roar mig att leka feminist).

Tack J. för länken utan vilken detta skulle gâtt mig förbi. Jag skriver under fullkomligt. Try harder vinner lätt över cupcakes.

2 commentaires:

  1. Det var så lite! Det känns som om världen mår bra av lite Skugge.

    RépondreSupprimer
  2. Men - ja! Du sammanfattar perfekt vad jag försökt formulera för mig själv i eftermiddag.

    RépondreSupprimer