13 avr. 2012

Varandets superficialitet.

Konsterar kort, krasst och förnytligt:

- Hör upp alla egenföretagare och freelansare: Tillvaron blir gladare i kjol och klackar! Detta efter dryga tvâ mânader som egenföretagare och ej längre klackanställd, med stark tendens till gummidojor och jeans om jag ej till annat är tvungen. Idag: kjol, klack, klicketicklock och piggare, raskare och nytrare hjärna. Förunderliga äro vâra vägar. Klackar och hjärna i samförstând, vem kunde trot, men det är dagens sanning.
- Pressad apelsin, grapefrukt eller annan frukt gör morgonen raskare även den.

I övrigt. Sol och blâ himmel gör även de under vad gäller inspirationen, men det visste vi ju redan ALLA.

Hälsningar,

Den som kommer pâ sig med att nynna Jag tror jag tror pâ sommaren jag tror jag tror pâ vâr igen en speleman med sin fiol och luften fylld av kaprifol och därmed längar ihjäl sig efter kaprifoldoft och -syn,  (spelemannen med sin fiol är ju lite klurigare att fixa till, det räcker inte att bara vänta, men vem vet inte som han sa).

2 commentaires:

  1. Härligt! Jag tror dig fullt ut. Foträta skor och praktiska jeans är just praktiska och foträta, men inte alls så upplyftande eller uppiggande. Här hänger regn i luften, kanske går det mot snö, men jag har bestämt mig en gång för att vara datumstyrd och har bytt till den lättare sommarutstyrseln; tipp-tapp. Kanske därför jag är förkyld, smällar man får ta här i Norden. :)

    RépondreSupprimer
  2. ja, hu och brr. Sâg ni hade snö nyss, här huttrar jag i tolvgradigt (men huttrar ändâ)... Honung, riven ingefära och lite whiskey i ett glas hett vatten - provat?

    RépondreSupprimer