12 avr. 2012

Stig.

Fyrtio âr efter alla andra även här, men det är klart det mâste vara frustrerande. Här skriver man en bok för nästan fyrtio âr sedan, blir ett namn, lyckas med det ena och det andra och sen, pang.

2012 söker nâgon exempelvis undertecknad Stig Larsson. Och pâ trettioelva sprâk kommer artiklar om the man behind the girl with the dragon tatoo.

Även om med "i" endast, bara "ie" till svar. Vilket i en normal värld är omöjligt, man gâr frân allmänt "i" till komplicerat, "ie".

Själv önskar jag bara veta - efter Autisterna, vad fortsätter man med? Nyâr? Nâgon som önskar râdgiva?

mvh,

The girl who played with fire.
Alla stigar leder till sti(e)g.

2 commentaires:

  1. Försök få tag i manuset till VD, eller försök hitta Dramatens uppsättning på video (den finns ju, men om den distribueras vet jag inte; men där har du bl.a. Ernts Hugo Järegård och Johan Rabeus i prima spirit.) Jag tror det är det roligaste Stig L gjort. Han har ju humor. De allra dystraste grejerna har jag dock avstått ifrån. Jag tror att det man skriver på knark får en lite väl grym ton, och det har han gjort ofta. Men i övrigt är han väl bara en halvt genial typ, som försökt rusha ikapp sig själv i produktionen, och som dessutom "bättrat" sig.
    Du får nog fråga vidare....

    RépondreSupprimer
  2. Det är alltsâ snarare the Boy who played with fire - tro sjutton att vi gillar honom dâ. E-H J och Joahn Rabeus i prima sprit läste jag passande först... Skall försöka fâ tag pâ detta, det lâter utmärkt!

    RépondreSupprimer