2 mai 2013

April, maj

April 2013, världens konstigaste mânad.
Sâ mycket som ställs upp och ned när en liten blir svârt sjuk.

Nu hoppas vi att maj skall ge nya krafter, ocksâ här inne.

Läste en lista över nâgons lästa än sâ länge 2013. Listan här är ju, ja lât oss säga - kort? Kanske blir detta för undertecknad ännu ett âr av rekord av icke utlästa böcker? Förra ârets var redan den lângt längre än de utlästa. Slâss för närvarande med tre:

1. Felicitas Hoppes novellsamling Le pique-nique des coiffeurs. Jag ville ju sâ gärna bli tagen med storm. Är det ej än. Har ej till hundra gett upp hoppet.
2. Bernard Pivots ABC bok. Här dock mer pga det redan frân start, som grundvillkor, är en slags mellanbok, inget litterärt egentligen, men mycket trevliga kâserier. Tycker ju sâ mycket om mannen (och hans definition i denna bok av A- som i Ambition vad gäller honom själv fâr jag be om att fâ âterkomma till; det är trevligt dâ igenkänningsfaktorer är sâ höga!).
3. Haren med bärnstensögon. Är det du eller jag som inte vill, min käre? (Eller är det Paris som ligger mig för nära?).

Ramlade nu pâ Keith Ridgway här. Och det verkar ju högst lovande. "Det", förresten, sâ fel: han! Nâgon?

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire