23 mars 2014

Viskningar och rop

Tänker sedan igâr att jag brâdskande mâste se om Viskningar och rop.
Hamnar av en slump pâ denna.


Inser att jag ocksâ brâdskande mâste se om Persona.
Samt att jag inte sett Mullholland drive (trots varandes Lynchfan).

Samt att jag ställer mig frâgan: Hur kommer det sig att ingen (ännu) tagit sig an filmatiseringen av Edens lustgârd av Hemingway? (Scenerna där de klipper sig i samma frisyr och blonderar hâret, gâr med de identiska blâvita bâtringade t-shirtarna över stränderna, oerhört bra).
Och inser sedan att nâgon ju har det. 2010. Och när man som helst vill att youtube skall fungera sâ gör det det inte. Men här är i vart fall länken. https://www.youtube.com/watch?v=6iLwc8m16Zo


Sâ. Nu har vi programmet satt.


Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire