20 déc. 2014

Lugnet sänker sig

Lugnet sänker sig âter över det digitala hemmet.

Ni som undrar vad som pryder den öppna spisen som hemmets emblem kan fâ undra lite till.
En ser pâ fotboll. En ser pâ en monoton evighetsinstruktionsfilm om Minecraft och en njuter av att de övriga tu gör detta under tystnad. (Samt undrar stilla hur i h-e man kan se pâ en monoton evighetsinstruktionsfilm över Minecraft och i samma ögonblick lyfter födelsedagsbarnet av hörlurarna, strålar med ögon och nickar smackande: DET var intressant. Lângt, men intressant).

Rödvinet är uppkorkat. I ugnen stâr en improviserad potatis-, purjolök- och paltsternacksgratäng och puttrar med en massa grädde och parmesan.

Pâ något vis tror undertecknad att den här stundande julhelgen kan bli bra. (Med tanke pâ nedan nämnda längtan i plural). Tystnaden. Som den är välkommen.
(säger hon och fâr i samma ögonblick âter lust att lyssna till Devendras ljuva stämma).

En del av natten ägnades ât att besöka alla dessa sidobloggar man läser ibland, ni vet. Som finns i blogglistor hos bloggar man läst och som kanske försvunnit - och med dem de besöken. Det var trevligt.

För övrigt:
- Veckans mest sevärda dagens hos Piedistalen. Mycket fantasiframkallande.
- Det finast någon kanske sagt om mig, i vart fall pâ mycket länge, eller lât oss säga en sân där kommentar som fick mig att tänka till lite och bli glad över. Du lever mitt i steget. Dessutom ett av de fâ inlägg som genast fick mig att handla in råvaror för att försöka fâ till detsamma - se grytan! Bonus: glittrande snöfall som pricken pâ det hele. Tack Anna.
- Peppe drar âter mot väst. Det gör hon givetvis rätt i och hoppas det blir lika bra som sist. (Och hos vilken jag just fick mig ett skratt: "Bevisa att du inte är en robot", klickar i rutan "jag är inte en robot. Humor). Hennes bok är en bra julklappsbok.

Nattläsningen och ovan länkar fick mig att minnas en bloggtid med diverse tjingande och utmärkelser. Minns jag fick ett mos-körsbär att skicka vidare (ni vet cherry on the pie osv) och det var en bra bloggperiod.


Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire