28 août 2015

Järnspik!

Förlât.
Men ikväll krävs järn.


Det fina i krâksângen:

1) Lokala butiken säljer Carpaccio, färdig att slänga upp pâ fat. Olivolja, citron, parmesan, salt och peppar pâ det och järn I är biff.
2) Tomat med persilja, vitlök, salt, peppar och balsamvinäger och järn II är biff.
3) att ha färska pepparfrukter att slänga in i ugnen med olivolja, salt och peppar pâ. Gudomligt!
4) Och ett medaljerat vin frân sydväst.

Hur det än är. Sydväst är alltid sydväst tillsammans med södra Rhône dalen ("södra", strax nedom Lyon...) vad gäller franska rödviner om ni frågar mig.

Vi ska nog ta oss ur den här dippen med skall ni se.

Imorgon bitti: Sista tömning inför måndagens uthyrning. Av lägenheten. Mitt hjärta blöder, det är nog därför jag kräver järn (höhö).

Imorgon lunch: Sista simlektion för Lillo. Alltsâ vilken grej. Fem gånger 35 minuter med denne Nicholas. Nicholas skulle jag vilja ta i mina armar och kyssa som tack för vad han fâr henne att göra med en jättes lugn inför den lilla myran - som helt plöstligt blir en hästmyra, fråntagen all rädsla, insufflerad tusen kilo mod.

Imorgon kväll: Fotboll! Familjekväll pâ stadion. Premiär. Vi är alla, eh, vansinnigt uppspelta.

I övrigt, och kanske var det här jag skulle börjat.
Jag undrade högt i mitt stilla sinne vilka som gâr in här och läser.
Det kom ett mail. Ett sådant där jättefint mail man inte fâr mânga av här i livet. Generöst och öppenhjärtligt som fâ och, A. - jag har läst och blev sâ in i hjärtat rörd. Âterkommer till dig!

Fin kväll till samtliga.

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire