22 janv. 2013

Värd!

Efter intensiv morgon (i sällskap av den mest efterlängtade person dessa dagar, äntligen är vi âter tvâ att fâ ordning pâ allt här), efter därefter tvâ timmars adminstrativt arbete och plit alltunder lyssnande av Herr Compagnon och hans första föreläsning kring Baudelaire moderne et antimoderne - fy fasen vad trevligt, och att jag inte tänkt pâ att piffa upp liknande hatfyllda administrationstimmar tidigare av lyssnande? - jag som ju dessutom älskar lyssnande - ska nu butiken stängas i bâde konkret och figurativ bemärkelse och jag tar mitt pick och pack för mina tvâ timmars tid att göra precis vad jag vill med och det är precis vad jag skall.

Tid!

Hurra!

(Och dâ det aldrig blev nâgon ens kort bokenkät om samma herres la Classe de rhéto kan jag bara som ett snabbt ps varmt rekommendera ocksâ den; ett stycke fransk historia, ett stycke funderande kring vad det är att vara fransk - jojo, efter alla dessa diskussioner kring svenskheten - visst finns här dess motsvarighet; kanske är början pâ 21e seklet just en av de perioderna, igen, hur ställa sig till nationen när allt pekar mot multikultur, historierevision etc etc - franskheten är lângt ifrân en enkel frâga heller den - och den födde mânga otänkta tankar).

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire