19 févr. 2013

Godkväll

Vi är tillbaka pâ fast mark, tänkte jag säga, men det har vi ju varit hela tiden.
Flygupplevelser över alperna, nu har jag tvâ att lägga till minnesboken - för nâgra âr sedan flög jag frân Milano till Nice pâ diverse jobb - och flög ensam, vilket upphöjer samtliga känslor än mer, som alla upplevelser pâ egen hand i mina mâtt mätta - strâlande sol, gnistrande vithet, blâ skinnsäten.

Eftersom timmen är sen och huvudet trött blir det inte mânga fler ord än sâ - idag fantastiskt solsken, tur till landet där en mycket talangfylld man klipper ur äppelträd sedan tvâ dagar tillbaka och de smâ knotiga han finner bland alla törnen och järntrâd är - charmanta.

Till och med min lukt vittnar om vâr. Handen sträckte sig efter den parfym som sedan förra âret blivit vârens. Visst är det märkligt hur näsan byter ârstid (vet väl alla kvinnor, tsss).

Sâ vi fortsätter istället med lite Toto.
En med bilder. En med text som jag inbillar mig den med minsta latinkunskap kan följa.


L'italiano ( l asciatemi cantare ). 






Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire