26 juin 2014

Soljus och hetta

Dessa dagar. Sâ proppfulla.
Förra veckans tvâ och ett halvt dygn pâ egen hand i Paris, ovärderliga. Det som var tänkt till en övernattning blev tvâ och en heldag extra, kunde inte âka hem. En liten rymning per kvartal? per mânad? uppskattas direkt eller indirekt av samtliga inblandade. Direkt av undertecknad. Indirekt av övriga som erbjuds mer tid mellan dem än annars och inser det.

Jag har annars identifierat en ny beundransvärd. Samuel Pisar (klicka för wikipedialänk). Vilket liv. Vilken man. Och att man kan gâ ett halvt jordeliv och missa sâ mânga bemärkansvärda beklämmer mig.
Den fransktalande kan lyssna här: 5 delar, 27 min per intervju. Del 4 med vittnesmâl om resorna i Öst med Steve Jobs intressanta.
(Vittnesmâlen om Jobs öht intressanta. Anekdot: Pisar bjuder in Jobs tillsammans med nâgra högre tjänstemän att äta middag pâ Tour d'Argent, Michelinprisad restaurang mitt emot Notre Dame, Paris. Herr ägare kommer personligen för att presentera menyns gastronomiska alternativ, gâr sedan bordet runt för att ta upp beställningarna. Turen kommer till Jobs. Jag tar gärna in en tallrik pasta, tack. Utan smör, s'il vous plaît).
Övriga kan läsa The human ressource till exempel. Och lite kort om honom här. 

Just nu: Denna hundvalp är ett aldrig sinande törstande kärleks-behov. Jag: den eviga källan. Skoja bara.


09.33. +25°.

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire